دروازه بان 44 ساله پارما از دوران حرفه ای خود کاملاً راضی است و تاکید کرد هنوز انگیزه زیادی برای بازی کردن دارد.

جانلوییجی بوفون دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایتالیا به خوبی از ارزش های خود آگاه است و می داند بدون فتح لیگ قهرمانان اروپا نیز نام خود را در تاریخ فوتبال جهان ثبت کرده است.

به نقل از فوتبال ایتالیا؛ بوفون گفت:

به زودی 45 ساله می شوم اما به دلایل متعددی همچنان مشغول بازی هستم؛ همچنان احساس می کنم قدرتمند هستم و قابلیت رقابت کردن دارم. در سنی هستم که می توانم بازنشسته شوم و به هرجایی می خواهم بروم اما این موضوع را کنترل کرده ام و هر کاری می کنم، دلیلی دارد. به پارما برگشتم چون می دانستم مردم با دیدن دوباره من در این پیراهن چقدر احساس غرور و شادی می کنند.

در دوران حرفه ای خود افتخارات زیادی کسب کردم اما عناوین زیادی را هم از دست دادم. خوشحالم که برای بردن آنها جنگیدم، اما شخصاً با محبت هواداران به موفقیت رسیدم و من برای مثال به هشت جام لیگ قهرمانان اروپا نیازی ندارم تا بدانم چقدر خوب هستم. حتی بدون بردن آن‌ ها، می‌دانم چه ارزشی دارم.

من از انتقاد به عنوان سوخت استفاده می‌ کنم، مخصوصاً وقتی سنم بالاتر می‌ رود. به عنوان یک جوان، انتقادات واقعاً به شما صدمه می زند و خطر بی ثبات کردن شما به وجود می آید. وقتی بالغ می شوید، انتقادات را به عنوان یک انگیزه می بینید. در برخی مواقع، من واقعاً به آن انتقادات نیاز داشتم و یادداشت‌ برداری می‌ کردم که از طرف چه کسی آمده است.